Facebook
Objednávka
 

Veganství

Dá se říct, že veganství je přísnější forma vegetariánství. Vyznavači veganství odmítají konzumaci nejenom masa, jako výsledek zabíjení zvířat, ale i všech živočišných produktů, které různým způsobem mohou způsobit bolest zvířatům. Tato idea tedy odmítá konzumaci masa, vajec, mléčných výrobků až po potraviny jako je med. Jako zdroje bílkovin, které jsou hlavně v produktech živočišného původu, vegani využívají sóju a výrobky z nich a další alternativy jako robi, seitan nebo klaso.

Výhody

Díky rostlinné stravě a stravování bez masitých potravin je veganů nižší riziko kardiovaskulárních výhod jako u vegetariánství. Vyšší množství vlákniny, která je součástí rostlinné stravy, snižuje riziko rakoviny tlustého střeva či zácpy a napomáhá k trávení.

Nevýhody

Striktní vegani odmítají konzumaci všech potravin živočišného původu. Tudíž většinou mají nedostatek složek výživy, které se v tomto typu stravy objevuji, jako jsou některé vitamíny a minerály. Tento typ stravování může být nebezpečný hlavně v období těhotenství a u nemocných jedinců. Veganská strava musí být daleko víc promyšlená než strava běžná bez nějakých omezení, aby nedocházelo k úbytku některých důležitých látek, které vedou ke zdravějšímu životu. U veganů je často zjištěn nedostatek vitamínu D, železa, jódu či látek které jsou obsaženy ve velkém množství v mase (vitamíny skupiny B).